Justin Bieber aflagde i går et besøg i parken med sin Purpose World Tour. Set i efterskud burde man hellere have kaldt det for ”Lack of Purpose World Tour”. Det virkede i hvert fald ikke, som om stjerneskuddet havde megen grund til at være der.

Bieber spillede for et udsolgt Parken i går, og leverede da også 2 intervaler på næsten en time hver med musik. Publikum fik lov til at opleve en række nye hits, et par akustiske numre og nogle gamle klassikere. Det mest gennemslående var dog at stjernen i showet virkede som om han hellere ville være hvilket som helst andet sted. Det var gennemgående i både koreografien og musikken som var playback på langt de fleste numre. Man havde i det mindste forventet at sangeren kunne få sig selv til lade som om han sang, men mikrofonen befandt sig ofte i en rækkevidde langt fra sangerens mund.

Det er synd, for showet var skruet godt sammen og gennemtænkt helt ned til mindste detalje. Lysshowet var on point, og publikum var mere end klar til at opleve deres største idol. På de få numre hvor Bieber faktisk sang, kunne det da også høres, at popstjernen rent faktisk besidder beundringsværdigt talent. Potentialet forsvinder desværre og bliver i stedet overskygget af, hvor tydeligt det var, at aftenens hovedperson ikke var voldsomt interesseret i at være der.

Man kan dog godt forstå Bieber til et vist punkt. Koncerten i parken var nr. 80 ud af 114 koncerter på den lange tourné, og så er det måske ikke så mærkeligt, at han er ved at være kørt godt træt af den samme rutine til hver koncert. Det eneste “purpose” med aftenens koncert har nok bare været at få det overstået og få tjent nogle dollars.

Alligevel skal dog lige nævnes at en stor del af Biebers fans jo ikke så overraskende er unge teenagepiger. Man kan sagtens forestille sig, at de har haft en forrygende aften og følt, at Boyfriend var ment som en kærlighedserklæring, sunget direkte til dem. Under den akustiske version af Love Yourself var der en meget stemningsfuld fællessang, og da stod det da også ganske tydeligt, at de trofaste “Beliebers” støtter deres idol uanset hvor halvhjertet, han optræder.